Bajkowe wakacje

14 sierpnia 2017

Po ekscytującej wycieczce w Jurapark Bałtów wybraliśmy się do Europejskiego Centrum Bajek w Pacanowie. Jak głosi legenda w Pacanowie kozy kują i to właśnie tu chciał dotrzeć najsłynniejszy bajkowy podróżnik Kociołek Matołek. A w związku z tym, że my również uwielbiamy podróżować i zwiedzać Polskę wybraliśmy się na wycieczkę po niezwykłym bajkowym świecie.

Już po przekroczeniu progu poczuliśmy bajkową atmosferę. Tuż nad kasami znajduję się ogromna komoda, która wzbudza dziecięce zainteresowanie, na ścianach piękne królewskie ornamenty i dla spostrzegawczych ukryte elementy z bajek.

Aby przenieść się do świata baśni i bajek trzeba przejść przez mysią dziurkę przez którą przeprowadzi nas postać z bajki. Naszą bohaterką i zarazem przewodnikiem była Królewna Śnieżka i to właśnie ona pokazała nam to tajemnicze przejście.

Nie będę zdradzać wam szczegółów naszej wycieczki, ale mogę wam powiedzieć, że jechaliśmy pociągiem, odwiedziliśmy tajemniczy ogród, znaleźliśmy kwiat paproci, a także słuchaliśmy bajek siedząc w kwiatach.

Przechodziliśmy obok smoka, który głośno chrapał, odważni mogli nawet poczuć bicie jego serca. Pokonywaliśmy schody które prowadziły nas do zaczarowanej bramy, po przekroczeniu której wchodziliśmy do skarbnicy bajek, a w zamkniętych kulach czekały na bajki z całego świata.

To była wspaniała podróż pełna niespodzianek i dobrego zakończenia. A dla mnie to powrót do czasów dzieciństwa i bajkowych przygód. Oprócz wystaw jakie można oglądać w Europejskim Centrum Bajek jest też mały teatr małego, kino szkatułka, magiczna księgarnia oraz ogród w którym podobno rosną gruszki na wierzbie ;)