JuraPark Bałtów prehistoryczna podróż

10 sierpnia 2017

Podróże po Polsce  z dzieckiem to cykl wpisów które dla was specjalnie tworzymy. Chcę was zachęcić do podróżowania po Polsce, bo uważam że Polska  jest niedoceniana. Dlatego dalej zagłębimy się w województwo świętokrzyskim, które ma naprawdę wiele do zaoferowania.

Kierunek Bałtów i niezwykła prehistoryczna podróż. Na początek warto zaznaczyć, że jest to wycieczka całodniowa. Dlatego najlepiej przyjechać do parku zaraz po otwarciu i rozpocząć zwiedzanie od najbardziej obleganych punktów jakim jest kino 5d, prehistoryczne oceanarium czy zwiedzanie zwierzyńca bałtowkiego.

My niestety dojechaliśmy w godzinach popołudniowych i trafiliśmy na kiepską pogodę. To jednak nie zniechęciło nas do podjęcia wyzwania i zwiedzanie Jurapark w Bałtowie. Nawet pogoda zaczęłam nam sprzyjać po pewnym czasie i wyszło słoneczko.

W Bałtowie możemy przede wszystkim przejść się ścieżką edukacyjną, która prowadzi nas przez erę mezozoiczną wśród gigantycznych dinozaurów. Te prehistoryczne zwierzęta można oglądać z bardzo bliska i trzeba przyznać, że robią wrażenie nie tylko na dzieciach.

Obok każdego eksponatu widnieje tabliczka, dzięki której możemy przeczytać czym dany dinozaur się żywił czy jakie osiągał rozmiary. I tu po doświadczeniu z parku miniatur w Kompleksie Świętokrzyska Polana, aż prosiło się, aby każdy z nas otrzymał słuchawki z odtwarzaczem dzięki którym będzie mógł poznać cechy danego zwierza. Niestety przy każdej tabliczce trzeba było się zatrzymać i przekazać informacje dzieciom, które były bardzo zaciekawione, a przeczytanie nazw dinozaurów nie należy do prostego zadania :)

]

Idąc ścieżką edukacyjną dojdziemy do kontynentu dziecięcej wyobraźni. Tu dzieci mogą na chwilę stać się paleontologiem i szukać śladów dinozaurów. Obok mamy szereg zagadek, które możemy wspólnie z dziećmi rozwiązywać.

Warto tez odwiedzić muzeum jurajskie, w którym znajdują się ekspozycje skamieniałych organizmów, szczątków dinozaurów czy piękne kolorowe minerały z całego świata. Na nas ogromne wrażenie zrobiła ściana z przekrojem różnych kolorowych minerałów.

Naszym kolejnym krokiem było prehistoryczne oceanarium. To naprawdę niezwykłe miejsce, ale nie dla każdego. Małe dzieci mogą bardzo się bać, dlatego nie należy ich zmuszać. Samo oceanarium jest zrobione w bardzo interesujący sposób, okulary 3D i ekrany na których widać głębie oceanu oraz przepływające obok morskie zwierzęta. Jednak dźwięk, który towarzyszy obrazowi jest zbyt intensywny, oczywiście dźwięk powinien towarzyszyć całej wyprawie, ale w ciemności nasze bodźce reagują mocniej niż w normalnym otoczeniu.

Na terenie parku znajduję się też kino 5D i do niego również się wybraliśmy razem z dziećmi. Przyznam szczerze, że wszyscy szliśmy w napięciu tego co się wydarzy. Początek filmu jest bardzo ciekawy i pięknie zrobiona grafika, do tego ciepły i przyjazny głos lektora. Zdawaliśmy sobie sprawę, że „coś” może nas zaskoczyć ale daliśmy radę :) Dobrze, że seans trwa tylko 12 minut :)

Po tak intensywnych doznaniach jakim jest oceanarium i kino warto wybrać się do bardziej przyziemnej atrakcji jak zwierzyniec bałtowski. I tu wielkie ukłony dla naszego przewodnika, fantastyczny człowiek z ogromną wiedzą i pasją. Opowiadał nam o zwierzętach jak o swoich dobrych kumplach, sprzedawał ciekawostki i wprowadzał  nas w tajniki ich życia. Fantastyczna przygoda pośród pięknych gatunków zwierząt.

Na koniec wybraliśmy się do sabatówki wioski czarownic. Przeszliśmy tunelem odwagi gdzie doszliśmy do chaty Tekli i obejrzeliśmy cyrkowe przedstawienie, a na koniec przeszliśmy przez pajęczynę  uwitą przez Teklę.

Niestety nie wszystko udało nam się zobaczyć dlatego polecam wam odwiedzić to miejsce zaraz po jego otwarciu i spędzić tam cały dzień albo najlepiej dwa :) My musimy wybrać się tam za rok aby dotrzeć jeszcze do parku miniatrur, starego młyna, żydowskiego jaru, atrakcji wodnych, spływu tratwami, zwierzyńca dolnego, no i nie skorzystaliśmy ze wszystkich atrakcji placu zabaw ze względu na deszczową pogodę.

Natomiast ważna sprawa dla rodziców z małymi dziećmi obok placu zabaw znajduję się pokój rodzica z dzieckiem. Każdy rodzic może skorzystać, aby przewinąć swoją pociechę ale także nakarmić czy podgrzać butelkę. Jurapark Bałtów zasługuję na Certyfikat OkiemMamy Miejsce Przyjazne Rodzinie z Dziećmi.

A czy Ty wy byliście w JuraPark Batłtów? Co najbardziej się wam podobało?